10 augusti 2014

Gårdagens race -Ångaloppet

Ett otroligt vackert lopp med skön natur. Loppet gick i snitslad skog, över myr och och över kallhyggen, minimalt med grusväg nästan värst av allt var att springa över en 500m lång upptrampad kohage med 20cm djupa hålor och sen med precision försöka sätta fötterna rätt på tuvorna för att inte trampa snett. Kräver lite av benen efter 8.5km terränglöpning. Men det gick bra -överlevde och fötterna satt kvar. Det var ett rätt krävande lopp med mkt uppför och nedför klättrande. Kul!

Simning gick så där denna gång. Vi fick inte ha paddlar och där fallerade min crawlning. Kändes inte som jag kom någonstans när jag inte kunde använda benen heller. Fick bli mest bröstsim tyvärr. Men vi var inte ensamma om det. Det flesta körde bröstsim. En och annan som crawlade. (Ser fram mot crawlkursen :) Varmt vattnet kändes knappt svalkande men den där sköna känslan att kasta sig i vattnet efter några km löpning infann sig direkt. Gudomligt skönt! Men jag saknade mina paddlar.

Oavsett ett mycket bra arrangerat lopp, mkt trevligt folk.

Hoppas på en tradition att köra detta lopp. Jag hade iaf en fantastisk rolig dag.

Tack Matilda för att du hängde på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar