29 maj 2016

Läskigt...

Igår kväll var jag med om något riktigt läbbigt.
Jag fick någon form av allergisk reaktion. Jag som inte ens är allergisk mot något. Möjligtvis idioter men de kan man ju gå ifrån. Sig själv är inte lika lätt att springa ifrån. Jag har försökt det med.

Igår kväll efter löppasset åt jag sushi och drack vatten avslutade med en liten bit ananas. 10min senare började klia nåt så inihelvete i handflatorna. Det går inte ens att beskriva. Började lite smått vid tumbasen och spred sig på ett par minuter över hela handen. Ytterligare 10 min även under fötterna. Trodde först det var en reaktion på dusch-/kroppslotion efter dusch/löpningen. Bara var torr liksom. Men nej. Stod i badrummet med nagelborsen och gnodde en kort stund till jag insåg att det här är inte ok. Nu började även halsen blev röd på utsidan och en liten fläck i nyllet.

Nu blev jag lite smårädd. Hittade kortisiontabletter som jag fick utskrivet till hund (samma som till människa -betapred) och klämde i mig några såndana. Och allt lade sig på 15min. Phu! Inga känningar i halsen eller så men det hade kanske kunnat utveckla sig så. Inte vet jag.

Messade till vän som är dr och han svarade. En lördagkväll. Thank U!

Diangos: Kollinerg urtikaria. Att äta fisk, skaldjur, och andra "lätt irriterade" ämnen efter ett hårt fysiskt träningspass kan utlösa all nässelutslag i olika grader. Jag har aldrig hört detta förut men nu vet jag.

Tack Saga att du lånade ut din medicin till matte när hon behövde som mest. Jag lovar att fixa ny medicin till dig om du blir ormbiten innan vi drar till skärgården!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar